Nevypadají Vaše stránky dobře na mobilech? Přicházíte o zákazníky!

responzivní webstránky
responzivní webstránky

Museli bychom žít v jeskyni, vařit na ohni lesní zvěř a internet poznat jen z vyprávění kamaráda bratra, který ho viděl z okna vlaku, abychom si nevšimli, jak velmi se změnily webstránky za poslední dvě dekády.


Firmám už nestačí dát na stránky jednoduchý popis činnosti a telefonní číslo. Potřebují umožnit návštěvníkům dozvědět se všechny potřebné informace, objednat si zboží, nebo službu a to hned – z jakéhokoliv zařízení připojeného na internet.

Responzivnost

Responzivnost je pojem, kterým označujeme webstránky, které se správně a uživatelsky přátelsky zobrazují na počítači, tak i na mobilu a to při různých rozlišení (velikostech) zobrazovací plochy (monitor počítače, display mobilu, či tabletu). Když nevíte, zda jsou vaše stránky responzivní, klikněte si na tento link (https://search.google.com/search-console/mobile-friendly) a nechejte si ověřit webstránky. Google zanalyzuje webstránky a vypíše výsledek.

Testujeme responzívnosť
Výsledek testu responzivnosti dopadl v jednom případě zle a ve druhém dobře.

Když stránka není vhodná, dostanete i informace o tom, co je zapotřebí na dané stránce vylepšit.

Statistiky

V ČR používá smartfon, podle údajů z roku 2016 už 58% lidí. Postupně roste i podíl vyhledávání informací o produktech, jejich porovnávání, či různé předkupní aktivity uskutečněné s mobilním zařízením. Když nevěříte, tak zajímavé statistiky, kde si dokážete najít i informace uvedené v tomto článku najdete na stránce https://www.consumerbarometer.com.

U nás se zvýšil podíl návštěvníků používajících Android z 10% na 16% potom, co jsme uvedli do provozu naše nové a responzivní webstránky.

Generace Z

Jedna z nejdůležitějších otázek, které si musíme položit, když chceme poznat své zákazníky, se týká jejich věku. Jak stará je naše cílová skupina? Když jsou to mladí lidé narození po roce 2000, zbystřete pozornost. Tuto generaci označujeme jako Generace Z. Na rozdíl od předcházející generace jsou tito mladí lidé už absolutně spjatí se smarfony v podstatě od narození. V mobilu mají sociální sítě, kamarády vyhledávají a komunikují s nimi přes různé appky a v neposlední řade pomocí svých smartfonů vyhledávají informace. Na rozdíl od starších generací mají tyto technologie vžité, nebojí se je využívat i na nákupy. Pro tuto generaci je absolutně nevyhnutné mít responzivní webstránky. Samozřejmě, když jdeme cílit právě na tuto skupinu uživatelů, je potřeba si nastudovat, jak by měla takováto stránka vypadat, abychom ji zbytečně nepřehltili informacemi, dát správné info na správné místo, neboť tak dokážeme udržet pozornost a zájem.

A co jiné generace?

Starší generace samozřejmě také postupně mění své online návyky a dnes není problém vidět babičky s tablety. Generace dnešních dvacátníků, nebo třicátníků také postupně přijímají nové možnosti, které jim smartfony nabízejí. Pokud tedy ještě nemáte responzivní webstránky, připravujete se o zákazníky. Udělejte si přehled a podívejte se, zda vás vaše konkurence už náhodou nepředběhla.

Nemám responzivní webstránky. Co nyní?

Při úvahách co dále, se mi osvědčil přístup dvou řešení – Buď vs Nebo.
Buď je mi to jedno, nebo mi to jedno není.
Když mi to není jedno, tak buď si dám takovéto webstránky udělat, nebo si je udělám sám.
Když si je chci udělat sám, tak buď umím programovat, nebo neumím programovat.
Když neumím programovat a chci si udělat webstránky sám, tak buď se naučím dělat v některém volně dostupném CMS, nebo si za pár desítek Kč měsíčně objednám profesionální nástroj na tvorbu webstránek.
Když se rozhodnu pro placený nástroj na tvorbu webstránek, tak buď si udělám průzkum trhu, nebo si neudělám průzkum trhu.
Když si udělám průzkum trhu, tak zjistím, že nejlepší poměr cena/výkon má CMS EXOWEB od EXO HOSTING 🙂

Přečtete si také: EXOWEB – webstránky rychle a bez programování

Sdílejte

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

*