Web stránkou to nekončí I.

by · Leden 19, 2016

Pravda je taková, že web stránkou to jen začíná. Bez reklamy je to jako kdybyste měli zboží (nebo službu) schovanou někde ve sklepě.  Bez adekvátního marketingu se prodávat nedá a Vy chcete prodávat, když jste už investovali do domény a hostingu a udělali si web stránky.

První věcí, kterou byste měli udělat, je implementování Google Analytic od Googlu do vaší stránky. Je to velmi důležité, protože tak zjistíte, který online marketingový nástroj Vám opravdu pomáhá. Popsání Analyticu by vydalo i na knihu, a zde se o něm nebudu rozpisovat, neboť návodů, jak na něj, je na internetu hromada a možno i více. Je to důležitá součást Vašeho online podnikání a určitě ho potřebujete. Ideální je stáhnout si i appku do smartfonu, statistiky budete mít takto stále po ruce.
Takže, jaké možnosti online reklamy máme k dispozici?

Google AdWords Momentálně asi nejdůležitější a nejznámější nástroj online reklamy. Jestliže to s vaší propagací myslíte vážně, tak zde je třeba soustředit nejvíce svého snažení. Nechci Vás vystrašit, ale je pravda, že nejprve Vám bude připadat složitý, proto investujte svůj čas do studia. Když si chcete trochu toho času ušetřit, investujte do některého z kurzů organizovaných renomovanými školícími firmami. Nestojí to mnoho a z vlastní zkušenosti vím, že to ze začátku pomůže, abyste neobjevovali už objevené a následně ušetřili při správném optimalizovaní kampaní. Reklama v AdWords se může zobrazovat jednak při vyhledávání přímo v Googlu, nebo na partnerských stránkách zapojených přes službu AdSense a to jak v textové podobě, nebo jako reklamní bannery.

Etarget, Sklik – V prostředí českého internetu můžete využít služby i těchto reklamních systémů. Stavět na těchto systémech celou kampaň asi není to pravé ořechové, ale mohou pomoci vyplnit prostor, abyste komplexněji obsáhli český internet. Jejich výhodou je jednodušší rozhraní.

Facebook
Důležitost reklamy na Facebooku neustále roste. Kdo není na Facebooku, jako by ani nebyl. První důležitou věcí je zřídit si svou fanouškovskou stránku – je to silný nástroj komunikace mezi vámi a vašimi zákazníky. Zřízení takovéto stránky je bezplatné, tak jako i uveřejňování příspěvků, tedy když nepočítáme váš čas. Na Facebooku více než jinde záleží na kvalitě nabízeného obsahu a proto se vždy zamyslete, zda se vyplatí sdílet obrázek s kočičkami (pokud nenabízíte krmivo pro zvířata). Druhý krok je placená reklama, protože když právě neuveřejníte virální příspěvek, který si lidé budou mezi sebou spontálně sdílet a lajkovat, viditelnost vašich příspěvků se bude pohybovat jen v pár procentech. Reklama na Facebooku má samozřejmě svá pravidla, velikosti obrázků, … o tom, ale někdy jindy.

Blog –
 Je to fantastický nástroj, jak ukázat, že v tom, co děláte, jste opravdu odborník. Lidé se na Váš blog prvně dostanou při hledání konkrétní informace, jdou si po radu. Když jim poradíte dobře, je vysoká pravděpodobnost, že si u Vás i něco objednají, nebo si váš blog, či stránku uloží do záložek a později se vrátí a nakoupí u Vás. Ať už prodáváte pojištění, ponožky, nebo auta, určitě se přes den potkáváte s množstvím otázek, tak proč nenabídnout odpovědi na ně právě ve vašem blogu?

Youtube
Tato nejpopulárnější síť pro videa je momentálně z hlediska efektivity vynaložených prostředků velmi výhodná. Dá se nastavit z prostředí AdWords, neboť Youtube vlastní společnost Google. Když potřebujete zvýšit povědomí o značce, určitě do toho jděte! Reklama může mít textovou formu, může to být banner ve videu, nebo přímo video, které se přehrává na začátku.

Twitter
Není v Česku až tak používaný jako v zahraničí, ale je to další kanál, jak dát vědět o novém článku na blogu, novém produktu, či slevě. Minulý rok přišla změna v podobě vkládání obrázků a tento rok ho čekají ještě větší změny. Je to místo, kde byste neměli chybět.

InstagramPinterest Rostou, věru rostou. Hlavně mezi mladšími ročníky. Když chcete být úspěšný pro mladou generaci, tak toto jsou sociální sítě právě pro Vás. Placenou reklamu na Instagramu umíte vyřešit z Facebooku.

Email –
Posílání spamů není správné, ani užitečné. Jiná věc je, když si budujete databázi relevantních kontaktů lidí, kteří souhlasili s tím, abyste je informovali o svých akcích, produktech, či službách. Když zatím nemáte několika tisícovou databázi kontaktů, bude tato forma reklamy bezplatná a všechno co investujete bude jen Váš čas a kreativita. Tuto formu marketingové komunikace považuji za velmi přínosnou, neboť píšete lidem, kteří už o Vás vědí, nebo dokonce mají zakoupený Váš produkt. Napříč rostoucímu podílu reklamy v sociálních sítích bych tento komunikační kanál ještě ani zdaleka nezavrhoval.

Kombinování:
Blog můžete promovat přes Facebook, Twitter, přes e-mail, jestliže v něm máte pěknou infografiku, tak přes Pinterest.
Fotky můžete vkládat na Facebook, Twitter, Pinterest a pokud je umíte i nějak pěkně vyfotit a prohnat přes pár filtrů, použijte Instagram. Na Instagram se hodí i různé lifestyle fotky, například z firemních eventů, výstav, …

TIP: Když si potřebujete založit blog, tak Vám pravděpodobně bude vyhovovat WordPress.

PS: V dalších dílech se budeme věnovat konkrétněji sociálním sítím, reklamním systémům, nebo nástrojům na ulehčení práce.

Sdílejte

  • Facebook
  • Twitter
  • Digg
  • StumbleUpon
  • RSS
  • Add to favorites

Přidej komentář

*